La última balada de babilonia (The Children Of Cacique)



 "Void 199Siempre.JPG" D.R Parra (2015)



The Children Of Cacique

Traducción Maria Añez y José Eduardo G

Save us Cacique from dying with regrets. Look at us, kneeling in front of ATMs. Save us Cacique from avoiding insolence. Selling green ones, ask on inbox. Protect me beloved patron saint of smugglers. Don't unplug me, don't give me. Don't unplug me, set me where things are happening. Don't unplug me. I raise my humble mug under the oil rain. My humble and filthy mug. My tongue, my blistered tongue, 'cause in the gasoline city the kids never get to see the snow. We look for you, dead between those in line. We look for you, dead in abandoned stores. In each bullet. Found hanged with blue jean around his neck. Save us patriarch, from mantling your bones with limestone. May the one who hasn't learnt cunning as one the most beautiful arts, throw the first stone. May he throw the first stone against the cops. We are children of your foam. You are the foam that gets dogs put down. Cacique, for you or against you. You taught me the power of burning. Don't unplug me, don't give me. Don't unplug me, set me where things are happening. Where it rains.



Los Hijos del Cacique

Sálvanos Cacique de morir con remordimientos. Míranos arrodillados frente a los cajeros automáticos. Sálvanos cacique de evitar el descaro. Vendo lechugas verdes info por inbox. Protégeme amado santo de los contrabandistas. No me desenchufes, no me des, no me desenchufes, ponme en donde haya. No me desenchufes, levanto mi pequeña taza sobre la lluvia de petróleo. Mi pequeña y mugrienta taza, mi lengua, mí ampollada lengua, porque en la capital de la gasolina los niños nunca ven la nieve. Te buscamos muerto entre la fila. Te buscamos muerto en los almacenes abandonados. En cada bala. Colgado de los barrotes con un pantalón blue jean. Sálvanos patriarca de cubrir con cal tus huesos. Que tire la primera piedra él que no allá aprendido la viveza como una más de las bellas artes. Que tire la primera piedra contra la policía. Todos somos hijos de tu espuma. Eres la espuma por la que ahora ajustician los perros. Cacique, a favor o en contra, tú me enseñaste el poder del incendio. No me desenchufes, no me des, no me desenchufes. Ponme en donde haya. Donde llueva. 






No hay comentarios: